MG Travel

WARSZAWA

TRADYCJA I NOWOCZEŚNOŚĆ – WARSZAWA

PROPONOWANE TERMINY:

1-3.06.2015, 10-12.06.2015

 


OPIS:

 

Warszawa piastuje od ponad czterech stuleci godność stolicy - jest największym miastem w Polsce, centrum wydarzeń gospodarczych, politycznych i kulturalnych.

Stare Miasto w Warszawie, zwane potocznie Starówka Warszawska to obowiązkowy punkt zwiedzających stolicę Polski. To rynek z otaczającymi go kamieniczkami, pośrodku którego jest fontanna z Syrenką. Stare Miasto to także Plac Zamkowy, przy którym stoi Zamek Królewski oraz kolumna Zygmunta. Wszystko to otoczone murami miejskimi zwanymi Barbakanem.
O tragicznych wydarzeniach z okresu Powstania Warszawskiego przypomina pomnik Małego Powstańca oraz liczne tablice pamiątkowe.

 

Ramowy plan trzydniowej wycieczki:

Dzień 1

-        Zbiórka uczestników wycieczki o godz. 5:20

-        5:30  Wyjazd do Warszawy

-        przyjazd do Warszawy,

-        lekcja muzealna w Muzeum Powstania Warszawskiego

-        Pałac Kultury i Nauki – taras widokowy XXX piętro

-        przejazd na miejsce zakwaterowania

-        obiadokolacja

-        nocleg

 

Dzień 2

-        Śniadanie w miejscu zakwaterowania

-        Centrum Nauki Kopernik

-        Muzeum Żydów Polskich - Polin

-        Spacer po starówce z przewodnikiem

a)Trakt Królewski

Pałac Prezydencki, rezydencje arystokratów, pomniki (Kopernika, Mickiewicza i inne), Kościoły (św. Anny, św. Krzyża, sióstr Wizytek), Uniwersytet Warszawski, Akademia Sztuk Pięknych, Grób Nieznanego Żołnierza.

b) Zamek Królewski - Rynek Starego Miasta, Kolumna Zygmunta, Mury Starego Miasta - Barbakan, Katedra św. Jana, kościół św. Anny.

-        powrót do hotelu, obiadokolacja,

-        nocleg

 

Dzień 3

-        Śniadanie, wykwaterowanie

-        przejazd do Łazienek Królewskich - spacer po Parku Łazienkowskim, Pałac na Wodzie - letnia rezydencja Króla Polskiego, Teatr na Wodzie, Belweder – rezydencja polskich prezydentów, Pomnik Fryderyka Chopina, Stara Pomarańczarnia, Biały Domek, Wielka Oficyna.

-        Obiad

-        wyjazd w drogę powrotną

-        przyjazd do Rzeszowa w godzinach wieczornych, zakończenie wycieczki

 

 

CENA:  410 zł/os (przy min 45 os pełnopłatnych)

 

W cenie uwzględniono:
- przejazdkomfortowym autokarem, opłaty drogowe

- wyżywienie: 2 śniadania, 2 obiadokolacje, 1 obiad

- zakwaterowanie – pokoje 2, 3 os z pełnym węzłem sanitarnym

- ubezpieczenie NNW 10000 zł, 

- bezpłatny udział w wycieczce dla 1 opiekuna na 15 uczestników.
- bilety wstępu do zaplanowanych obiektów (Muzeum Powstania Warszawskiego, Taras Widokowy Pałacu Kultury i Nauki, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Historii Żydów Polskich)

 

 

Cena nie zawiera:

-        świadczeń nie wymienionych w ofercie

-        wydatków osobistych uczestników wycieczki

 

Uwaga: Program jest ramowy i kolejność zwiedzanych obiektów może ulec zmianie. Istnieje możliwa modyfikacja programu pod preferencje klienta.W miarę dostępności terminu i godziny podczas ziwedzania, możliwość zarezerwowania zwiedzania Sejmu lub Senatu RP

 

 

OPIS ATRAKCJI UWZGLĘDNIONYCH W PROGRAMIE

 

 

- Łazienki Królewskie w Warszawie – zespół pałacowo-parkowy w Warszawie z licznymi zabytkami klasycystycznymi, założony w XVIII wieku z inicjatywy króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Całe założenie było zrealizowane przez architektów królewskich: Dominika Merliniego, Jana Chrystiana Kamsetzera i Jana Chrystiana Szucha.

Park spełnia dziś swoje zadania podobnie jak w momencie jego utworzenia. Jest miejscem licznych wydarzeń o charakterze kulturalnym, naukowym, rozrywkowym i sportowym, a także ulubionym miejscem spacerów warszawiaków. W parku nie wolno jeździć na rolkach, deskorolkach i rowerach, co sprawia, że jest bezpieczny również dla małych dzieci. Niedaleko Łazienek znajduje się Ogród Botaniczny Uniwersytetu Warszawskiego, chętnie odwiedzany nie tylko przez spacerowiczów, ale również przez studentów.

-Centrum Nauki Kopernik

Prawie 450 eksponatów w sześciu tematycznych galeriach, planetarium, laboratoria tematyczne. Zaawansowane technologie i multimedia, ale też proste rozwiązania, często oparte na wynalazkach sprzed wielu lat. Nauka i sztuka razem. Na terenie Centrum nowoczesne planetarium, w którym odbywają się nie tylko pokazy gwiezdnego nieba i filmów.

- Taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki XXX-TKA

Na wysokość 114 metrów gości wwożą dwie nowoczesne windy.

„Trzydziestka” podzielona jest na trzy części: taras widokowy ze wspaniałym widokiem na panoramę Warszawy, galerię wewnętrzną i salę główną nazywaną przez projektanta Salą Gotycką ze względu na gwiaździste sklepienie ozdobione dodatkowo 4 rozetami. Sala Gotycka to najwyżej położona, ogólnodostępna sala PKiN. Wyposażenie techniczne „Trzydziestki” (nagłośnienie) pozwala na wykorzystywanie jej jako miejsca niepowtarzalnych bankietów, ale także promocji i niewielkich konferencji.

- Muzeum Powstania Warszawskiego -  postarano się połączyć historię z nowoczesnością, miejsce pamięci ze współczesnymi środkami prezentacji i w ten sposób zakorzenić wydarzenia sprzed 60 lat we  współczesnej świadomości narodowej. Sięgnięto po sprawdzone doświadczenia zagraniczne, za wzór posłużyły m.in. Holocaust Memorial Museum w Waszyngtonie i Muzeum Terroru w Budapeszcie. Jednym z głównych założeń było oddanie klimatu tamtego czasu, odtworzenie atmosfery powstańczej Warszawy, pokazać nie tylko militarne dzieje 63 dni walk, ale także życie codzienne ludności cywilnej. Tylko w taki sposób możliwe jest dotarcie do głównej grupy celowej, jaką jest młodzież. Ma im opowiedzieć historię Powstania we wszystkich aspektach i przekazać jego sens.

TEMATY LEKCJI MUZEALNYCH W MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO DLA SZKŁÓ GIMNAZJALNYCH.

 

-     63 dni niepodległej Polski – szczególnie polecane

Lekcja faktograficzna przeznaczona dla uczniów, którzy nie omawiają II wojny światowej w bieżącym roku szkolnym. Prowadzący omawia okoliczności wybuchu i pokazuje najważniejsze fakty z Powstania. Uczestnicy zajęć zastanawiają się wspólnie, jakie były porażki i sukcesy Powstańców. Instruktor prowadzi zajęcia za pomocą metod: rozmowy nauczającej lub wykładu. Przewidziana jest też praca w grupach z użyciem kart pracy i końcowa dyskusja.

-     Bić się czy nie bić?

Lekcja faktograficzna przeznaczona dla uczniów, którzy nie omawiają II wojny światowej w bieżącym roku szkolnym. Prowadzący omawia okoliczności wybuchu i pokazuje najważniejsze fakty z Powstania. Uczestnicy zajęć dowiadują się, że podczas zaciętych walk w Warszawie ujawniły się struktury niepodległego państwa polskiego. Instruktor prowadzi zajęcia za pomocą metod: rozmowy nauczającej lub wykładu. Przewidziana jest też praca w grupach z użyciem kart pracy i końcowa dyskusja.

ñ „Sprawa Powstania Warszawskiego”

Celem lekcji jest pokazanie międzynarodowego i politycznego kontekstu Powstania Warszawskiego. Omawiana jest polityka polskiego rządu na emigracji oraz stanowisko wielkich mocarstw wobec Powstania. Na podstawie wybranych tekstów prasowych uczniowie dowiadują się, jak kształtowała się światowa opinia publiczna wobec niepodległościowych działań żołnierzy AK. Przy wprowadzeniu i podsumowaniu zajęć instruktor stosuje rozmowę nauczającą, przechodzącą w pogadankę lub wykład. Przewidziana jest też praca nad tekstami źródłowymi.

ñ Powstańczy dzień powszedni

Lekcja poświęcona życiu codziennemu żołnierzy i ludności cywilnej w walczącej Warszawie. Uczestnicy zajęć poznają warunki bytowe warszawiaków i ich potrzeby życiowe. Omawiane są uroczystości religijne i wydarzenia kulturalne w walczącej stolicy. Metodami wiodącymi jest rozmowa nauczająca oraz praca nad tekstami źródłowymi (zdjęcia, relacje, fragmenty pamiętników).

ñ Bohaterowie Powstania

Lekcja przeznaczona dla uczniów, którzy są po lekturze „Kamieni na szaniec” Aleksandra Kamińskiego. Podczas zajęć uczestnicy poznają losy wybranych powstańców i dokonują ich charakterystyki zbiorowej. Zastanawiają się, jakimi cechami osobowymi odznaczali się powstańcy i dyskutują, które z nich mogą być aktualne dzisiaj. Instruktor prowadzi rozmowę nauczającą, pracę w grupach z tekstami źródłowymi oraz końcową dyskusję.

ñ Barwa i broń

Lekcja poświecona uzbrojeniu walczących w Powstaniu stron. Uczniowie poznają najważniejsze rodzaje powstańczej broni i umundurowania. Dowiadują się, w jaki sposób Powstańcy je zdobywali. Szczególny nacisk położony jest na powstańcze wozy pancerne. Prowadzący stosuje metodę rozmowy nauczającej lub wykładu. Na koniec lekcji przewidziany jest quiz sprawdzający wiedzę uczniów.

ñ Ludność cywilna w Powstaniu Warszawskim

Lekcja problemowa o sytuacji ludności cywilnej w Powstaniu. Uczniowie dowiadują się, jakie straty ponieśli warszawiacy podczas walk w stolicy. Wspólnie z prowadzącym rozważają dylemat, czy i na ile władze wojskowe mogą narażać życie bezbronnych cywilów. Metodami wiodącymi jest rozmowa nauczająca, praca w grupach z tekstami źródłowymi i drzewkiem decyzyjnym oraz końcowa dyskusja.

ñ Powstanie w dzielnicach

Zajęcia dotyczą działań militarnych w poszczególnych dzielnicach Warszawy. Uczniowie opracowują przebieg Powstania w zajętych przez powstańców rejonach stolicy, zwracając uwagę na strategie działania hitlerowców i sposoby obrony Powstańców. Uczą się samodzielnie zdobywać informacje, wykorzystując opisy i multimedialne monitory na ekspozycji. Istotnym elementem metodycznym lekcji jest praca w grupach z wykorzystaniem kart pracy.

UWAGA: Przy tej lekcji wymagana jest znajomość topografii Warszawy.

ñ Powstańcy po Powstaniu

Celem lekcji jest ukazanie losów powstańców po II wojnie światowej. Uczestnicy dowiadują się, jakie było stanowisko władz PRL wobec żołnierzy i tradycji Polski Podziemnej. Poznają przykłady prześladowania powstańców przez komunistyczne służby bezpieczeństwa oraz sposoby propagandowego oczerniania ich patriotycznej działalności. Metodami wiodącymi są praca w grupach, pogadanka i burza mózgów.

ñ Sztuka w czasach hekatomby

W czasie Powstania kwitło życie kulturalne. Powstawały prace literackie, plastyczne, fotograficzne. W trakcie zajęć uczestnicy mają okazję zapoznać się z powstańczą twórczością artystyczną, a także poznać ważniejsze dzieła sztuki, nawiązujące do Powstania po wojnie. Młodzież pracuje w grupach i przygotowuje plakat jako ilustrację powstańczego zrywu

ñ Świadectwo czasów

Podczas warszawskiej insurekcji rozwijało się pamiętnikarstwo, satyra i propaganda. W trakcie lekcji uczestnicy poznają ciekawsze zapisy z pamiętników i dzienników świadków Powstania oraz ważniejsze tytuły prasy powstańczej. Mają też okazję zapoznać się z poczuciem humoru Powstańców. Młodzież pracuje z różnego rodzaju tekstami źródłowymi

ñ Poeci walczącej stolicy

Lekcja poświęcona powstańczej poezji, upamiętniającej troski, obawy i nadzieje Polaków czasów okupacji i Powstania. Uczniowie poznają sylwetki ważniejszych poetów oraz ich wybrane utwory. Uczą się analizować i interpretować teksty literackie

ñ Stolica w ruinach

Lekcja dotyczy zniszczeń Warszawy podczas II wojny światowej. Dzięki różnym materiałom (filmom dokumentalnym i fotografiom) uczniowie poznają starą Warszawę i porównują jej wygląd przed i po wojnie. Na koniec lekcji uczniowie pracują w grupach

ñ Akcje bojowe Powstania Warszawskiego

Celem lekcji jest przekazanie informacji o najważniejszych operacjach militarnych przeprowadzonych przez Powstańców Warszawskich. Prowadzący, omawiając wybrane akcje bojowe, ukazuje różnorodne sposoby działań Polaków przeciw silniejszemu wrogowi. Rozmowa o tych heroicznych czynach stanowi również tło do rozważań nad indywidualnymi odczuciami, emocjami i obawami Powstańców. Przy prowadzeniu lekcji instruktor prowadzi rozmowę nauczająca i wykorzystuję prezentację multimedialną. Punktem kulminacyjnym zajęć jest praca grupowa uczniów

ñ Dwa Powstania

Celem lekcji jest uświadomienie uczniom wspólnoty cierpienia Polaków i Żydów pod okupacją hitlerowską, zbieżności celów polskiego i żydowskiego podziemia i zaistniałej w związku z tym współpracy. Uczniowie poznają także różnorodność postaw Polaków wobec tragedii Żydów, śledzą losy wybranych, ocalałych bojowników getta w Powstaniu Warszawskim. W trakcie zajęć uczestnicy przyswajają sobie pojęcia: getto, szmalcownik, „Żegota”, Shoah, Żydowska Organizacja Bojowa, Armia Krajowa. Na końcu spotkania młodzież pracuje w grupach.

 

- Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN – jest nade wszystko miejscem spotkań ludzi, którzy pragną lepiej poznać przeszłość i współczesną kulturę żydowską, chcą zmierzyć się ze stereotypami i ograniczyć zjawiska zagrażające współczesnemu światu, takie jak ksenofobia i nacjonalistyczne uprzedzenia. W tym sensie jest to miejsce dla wszystkich, promieniujące ideami otwartości, tolerancji i prawdy.
opis tras zwwiedzania:

* Opowieść o Żydach polskich w XX wieku – spacer z przewodnikiem Podczas 1,5-godzinnego spaceru po najnowszej historii polskich Żydów przewodnik zabierze was na gwarną, międzywojenną ulicę, opowie o Zagładzie w czasie II wojny światowej , wyjaśni trudne wybory, przed którymi stawali Ci, którzy przeżyli wojnę.

Na początku, dowiecie się, jak I wojna światowa zmieniła dzieje Europy  Środkowej i Żydów zamieszkujących ten region. Później odkryjecie żydowską literaturę okresu międzywojnia, ich partie polityczne, barwne życie małych miasteczek i dylematy pokoleniowe młodzieży żydowskiej w obliczu  narastającego antysemityzmu.

Następnie poznacie burzliwe dzieje II wojny światowej i tragedię warszawskiego getta. Zgłębicie historię bohaterów takich, jak słynny pedagog, Janusz Korczak, czy kronikarz getta, Emanuel Ringelblum. Na koniec dowiecie się, jak wyglądało życie żydowskie w PRL i jak wygląda ono obecnie. Finałem spaceru będzie pokaz repliki sklepienia synagogi z Gwoźdźca, którą przez kilka lat o dtwarzali

pasjonaci kultury żydowskiej.

Dzięki przewodnikowi nie umkną Wam najważniejsze części wystawy, poznacie relacje polsko-żydowskie oraz zmieniającą się na przestrzeni XX wieku kulturę żydowską. Po zwiedzaniu z przewodnikiem będziecie mogli samodzielnie kontynuować podróż po wystawie poznając bogatą historię Żydów polskich.

Czas zwiedzania:

Zwiedzanie z przewodnikiem trwa ok. 1,5 godziny. Prosimy o przybycie do muzeum 15 minut wcześniej. Ze względu na trudną tematykę galerii Zagłada

decyzję o tym, czy mają ją zwiedzić dzieci poniżej 12 roku życia, pozostawiamy rodzicom i opiekunom

* Odkryj historię polskich Żydów – spacer z przewodnikiem

Zwiedzanie wystawy stałej z przewodnikiem to idealna propozycja na pierwszą wizytę w Muzeum POLIN. Przewodnik ułatwi Wam podróż przez ponad tysiącletnią historię Polski opowiedzianą przez jej żydowskich mieszkańców.

Oprowadzanie rozpocznie się od spotkania z pierwszymi Żydami, którzy dotarli

do kraju Słowian – kupcami, którzy byli tu już w X wieku. Następnie poznacie złoty okres żydowskiego osadnictwa w całej Polsce:

zobaczycie zdobione sklepienie synagogi w kresowym miasteczku i zawędrujecie do ziemi obiecanej – przemysłowej Łodzi. Z gwarnej międzywojennej uliczki wkroczycie w labirynt getta, a stamtąd w powojenny świat, w którym odradza się życie żydowskie.

Dzięki przewodnikowi nie umkną Wam najważniejsze atrakcje wystawy, poznacie relacje polsko-żydowskie oraz tradycję i kulturę wyznawców judaizmu. Po zwiedzaniu z przewodnikiem będziecie mogli samodzielnie kontynuować podróż po wystawie stałej, zagłębiając się w bogatą historię polskich Żydów.

Czas zwiedzania

Zwiedzanie z przewodnikiem trwa ok. 2 godzin. Prosimy o przybycie do muzeum 15 minut wcześniej.

Ze względu na trudną tematykę galerii Zagłada decyzję o tym, czy mają ją zwiedzić dzieci poniżej 12 roku życia, pozostawiamy rodzicom i opiekunom.

 

 

 

Proponowane zakwaterowanie:

 

Część noclegowa Zajazdu to słoneczne pokoje, ciepłe kolory, przytulne wnętrza, a są to elementy które wyróżniają nas spośród innych. Posiadamy w swej ofercie pokoje 1, 2, 3 i 4 osobowe z łazienkami (kabiny prysznicowe), wyposażone w TV i bezprzewodowy Internet dla 100 osób.